Standardy pracy
- Podejmujemy szereg działań sprzyjających pełnemu przystosowaniu się dzieci do przedszkola.
 - Uwzględniamy indywidualne potrzeby dzieci w zakresie adaptacji i pobytu w przedszkolu.
 - Umożliwiamy rodzicom obecność w placówce wg ustalonych zasad i norm.
 - Zapewniamy każdemu dziecku zdrowe i urozmaicone posiłki, z możliwością wyboru ilości spożywanego jedzenia.
 - Dzieci mają stały dostęp do napojów.
 - Każde dziecko ma możliwość załatwiania swoich indywidualnych potrzeb fizjologicznych w odpowiednich warunkach.
 - Zapewniamy wszechstronny rozwój dzieciom i przygotowanie do nauki w szkole, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości.
 - Każde dziecko ma prawo do różnorodnych form odpoczynku.
 - Placówka jest otwarta na konstruktywną współpracę z Rodzicami.
 
Kierunki realizacji pracy:
- Działalność prozdrowotna i proekologiczna.
 - Wykorzystywanie różnorodnych metod i środków pracy stymulujących indywidualny rozwój dziecka.
 - Umożliwianie aktywności ruchowej i podnoszenie sprawności fizycznej.
 - Edukacja regionalna z elementami edukacji europejskiej.
 - Działalność w oparciu o nowoczesne technologie - tablice interaktywne, roboty, tablety, długopisy 3D, magiczny dywan.
 - Radzenie sobie z emocjami, rozwijanie odporności na stres.
 - Działalność ukierunkowana na posługiwanie się językiem obcym.
 - Przygotowanie do podjęcia nauki w szkole.
 
Zadania:
- Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka z uwzględnieniem jego potrzeb, możliwości i zainteresowań na podstawie prowadzonych obserwacji i współpracy z rodzicami.
 - Wykorzystywanie mocnych stron dziecka do rozwijania słabych, wszechstronne rozwijanie dzieci i stymulowanie wszystkich rodzajów inteligencji.
 - Rozwijanie kompetencji miękkich, logicznego myślenia, odpowiedzialności, samodzielności, współpracy w grupie.
 - Wprowadzanie w świat nowoczesnych technologii, upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania, z nich.
 - Promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia.
 - Upowszechniane wśród dzieci wiadomości dotyczących zachowań przyjaznych przyrodzie, prowadzenie doświadczeń przyrodniczych.
 - Tworzenie warunków sprzyjających kształtowaniu odporności emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach stresowych.
 - Wyposażenie dzieci w zasób wiedzy o miejscu ich zamieszkania, co daje im podstawę do identyfikowania się z własnym miastem.
 - Przygotowywanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym - angielskim poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej.
 - Wyposażenie dzieci w umiejętności i wiedzę niezbędną do podjęcia nauki w szkole.
 - Współdziałanie wszystkich podmiotów środowiska edukacyjnego w celu zapewnienia właściwych warunków do pełnego rozwoju i eliminacji czynników utrudniających go.
 - Wzbogacanie bazy dydaktycznej, dostosowanie jej do bieżących potrzeb.
 - Dbanie o rozwój w poczuciu własnej tożsamości, przynależności społecznej i bezpieczeństwa.
 - Zapewnianie dzieciom warunków do bezpiecznej zabawy w budynku przedszkolnym i na terenie ogrodu przedszkolnego.
 - Dbanie o ustawiczny rozwój "WDN" i "ZDN".
 - Propagowanie wiedzy o przedszkolu w środowisku lokalnym.
 - Upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o pracy placówki i umożliwianie włączania się w jego działalność.
 
Cele:
- Diagnozowanie umiejętności dzieci poprzez obserwację i analizę wytworów ich działalności.
 - Rozwijanie uzdolnień oraz kształtowanie umiejętności i czynności niezbędnych w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji.
 - Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców, uroczystości przedszkolnych z ich udziałem.
 - Organizowanie zajęć i zabaw uczących współpracy w grupie, odpowiedzialności i samodzielności oraz wspomagających rozwój logicznego myślenia poprzez zastosowanie różnorodnych metod pracy i nowoczesnych środków dydaktycznych.
 - Wdrażanie wychowanków w świat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
 - Uświadamianie dzieciom zagrożeń wynikających z korzystania z sieci internetowej.
 - Poznawanie zasad zdrowego stylu życia, poprzez realizacje planu zdrowotnego i wdrażanie zasad higieny osobistej i prawidłowego odżywiania.
 - Stwarzanie warunków do aktywnego spędzania czasu na powietrzu niezależnie od warunków atmosferycznych.
 - Poznawanie środowiska naturalnego i odkrywanie tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, zabaw badawczych i doświadczeń w ogrodzie przedszkolnym.
 - Kształtowanie przyjaznej postawy wobec przyrody poprzez realizację planu ekologicznego i umożliwianie dzieciom działań w kącikach przyrody.
 - Wykorzystywanie naturalnych sytuacji do rozpoznawania i radzenia sobie przez dzieci z emocjami, realizacja planu "Jestem dzielny".
 - Wykorzystywanie bajek, utworów literackich w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji.
 - Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu u dzieci poczucia szacunku, przywiązania do regionu.
 - Przybliżanie dzieciom wiedzy o regionie i najbliższym otoczeniu poprzez organizowanie spacerów, wycieczek, uroczystości, spotkań z ciekawymi ludźmi.
 - Umożliwianie dzieciom osłuchania się z językiem angielskim, poprzez słuchanie piosenek, wierszy, rymowanek.
 - Organizowanie zabaw umożliwiających dzieciom wzajemną komunikację.
 - Prowadzenie pracy indywidualnej, pracy grupy i pracy wspomagająco - korygującej w celu wyrównania szans edukacyjnych.
 - Systematyczna realizacja treści zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
 - Konsultacje z psychologiem z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
 - Badanie losów absolwentów za pomocą opracowanych narzędzi.
 - Informowanie rodziców o istotnych założeniach i działaniach przedszkola, prowadzenie kącika dla rodziców.
 - Aktywizowanie członków RR do przekazania informacji pozostałym rodzicom o planowanych działaniach przedszkola, wspólne rozwiązania problemów.
 - Współpraca ze środowiskiem lokalnym oraz organizowanie i udział w konkursach między przedszkolnych.
 - Dostosowanie wyposażenia sal do potrzeb rozwojowych dzieci oraz umożliwianie im swobodnego wyboru aktywności zabawowej.
 - Zachęcanie rodziców do prac na rzecz przedszkola i wzbogacanie bazy przedszkolnej.
 - Systematyczne wzbogacanie placówki w wypracowane przez nauczycielki materiały edukacyjne.
 - Realizowanie treści programów adaptacyjnych.
 - Kształtowanie cech osobowości i postaw pozwalających na pełnienie określonej roli w społeczności przedszkolnej.
 - Sprawdzanie sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym oraz systematyczne wykonywanie przeglądów technicznych budynku, kontroli przeciwpożarowych i BHP.
 - Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli oraz wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela poprzez uczestnictwo w konferencjach, kursach, warsztatach, seminariach.
 - Organizowanie rad samokształceniowych na terenie placówki.
 - Dokonanie ewaluacji i analizy wyników przeprowadzonych badań oraz planowanie pracy w oparciu o otrzymane wyniki.
 - Tworzenie folderów, ulotek zawierających informacje o przedszkolu.
 - Prowadzenie strony internetowej, realizacja planu współpracy z rodzicami.
 
Dziecko w naszym przedszkolu:
- Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces na miarę swoich możliwości.
 - Uczy się dostrzegać swoje mocne strony, ma pozytywny obraz samego siebie.
 - Jest dociekliwe poznawczo, aktywne, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania.
 - Dostrzega otaczający go świat przyrodniczy i potrzeby zdrowotne.
 - Czuje się bezpiecznie, jest pozytywnie nastawione na rozwiązywanie problemów, poznaje swoje prawa i obowiązki.
 - Zdobywa wiedzę o swojej tożsamości, przynależności społecznej, najbliższym otoczeniu.
 - Uczy się dostrzegać i akceptować potrzeby innych, współpracować z nimi.
 - Osiąga dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą powodzenie w szkole.
 
Model absolwenta:
- Jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych.
 - Dobrze radzi sobie w środowisku szkolnym.
 - Umie wyrażać i kontrolować swoje emocje, radzić sobie w sytuacjach trudnych.
 - Wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, rozwija swoje uzdolnienia i zainteresowania.
 - Jest wrażliwy estetycznie, zna różne formy ekspresji.
 - Potrafi dokonać pozytywnej samooceny.
 - Przestrzega zasad bezpieczeństwa, wie ja zachować się w sytuacji zagrożenia.
 - Dba o własne zdrowie i sprawność fizyczną.Ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym, jego zasobach i ich ochronie.
 - Stosuje się do norm społecznych.
 - Jest tolerancyjny, chętnie współpracuje w zespole, ponosi odpowiedzialność za swoje działania.
 - Potrafi w racjonalny i bezpieczny sposób posługiwać się urządzeniami komputerowymi (tablica interaktywna, laptop, tablet, roboty edukacyjne).
 
