Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Standardy pracy

1. Podejmujemy szereg działań sprzyjających pełnemu przystosowaniu się dzieci do przedszkola.
2. Uwzględniamy indywidualne potrzeby dzieci w zakresie adaptacji i pobytu w przedszkolu.
3. Umożliwiamy rodzicom obecność w placówce wg ustalonych zasad i norm.
4. Zapewniamy każdemu dziecku zdrowe i urozmaicone posiłki, z możliwością wyboru ilości spożywanego jedzenia.
5. Dzieci mają stały dostęp do napojów.
6. Każde dziecko ma możliwość załatwiania swoich indywidualnych potrzeb fizjologicznych w odpowiednich warunkach.
7. Zapewniamy wszechstronny rozwój dzieciom i przygotowanie do nauki w szkole, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości.
8. Każde dziecko ma prawo do różnorodnych form odpoczynku.
9. Placówka jest otwarta na konstruktywną współpracę z Rodzicami.

KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA ORGANIZACJI NARODÓW ZJEDNOCZONYCH– WERSJA DLA DZIECI pobierz plik

KIERUNKI REALIZACJI PRACY
1. Działalność prozdrowotna i proekologiczna.
2. Wykorzystywanie różnorodnych metod i środków pracy stymulujących indywidualny rozwój dziecka.
3. Umożliwianie aktywności ruchowej i podnoszenie sprawności fizycznej.
4. Edukacja regionalna z elementami edukacji europejskiej.
5. Działalność w oparciu o nowoczesne technologie - edukacja komputerowa.
6. Radzenie sobie z emocjami, rozwijanie odporności na stres.
7. Działalność ukierunkowana na posługiwanie się językiem obcym.
8. Przygotowanie do podjęcia nauki w szkole.

ZADANIA
1. Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka z uwzględnieniem jego potrzeb, możliwości i zainteresowań na podstawie prowadzonych obserwacji i współpracy z rodzicami.
2. Wykorzystywanie mocnych stron dziecka do rozwijania słabych, wszechstronne rozwijanie dzieci i stymulowanie wszystkich rodzajów inteligencji.
3. Rozwijanie kompetencji miękkich, logicznego myślenia, odpowiedzialności, samodzielności, współpracy w grupie.
4. Wprowadzanie w świat nowoczesnych technologii.
5. Upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z nich, wyrabianie właściwych nawyków higieny pracy w czasie korzystania z nich.
6. Promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia.
7. Upowszechniane wśród dzieci wiadomości dotyczących zachowań przyjaznych przyrodzie, prowadzenie doświadczeń przyrodniczych.
8. Tworzenie warunków sprzyjających kształtowaniu odporności emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach stresowych.
9. Wyposażenie dzieci w zasób wiedzy o miejscu ich zamieszkania, co daje im podstawę do identyfikowania się z własnym miastem.
10. Przygotowywanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym - angielskim poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej.
11. Wyposażenie dzieci w umiejętności i wiedzę niezbędną do podjęcia nauki w szkole.
12. Współdziałanie wszystkich podmiotów środowiska edukacyjnego w celu zapewnienia właściwych warunków do pełnego rozwoju i eliminacji czynników utrudniających go.
13. Wzbogacanie bazy dydaktycznej, dostosowanie jej do bieżących potrzeb.
14. Dbanie o rozwój w poczuciu własnej tożsamości, przynależności społecznej i bezpieczeństwa.
15.Zapewnianie dzieciom warunków do bezpiecznej zabawy w budynku przedszkolnym i na terenie ogrodu przedszkolnego.
16. Dbanie o ustawiczny rozwój WDN i ZDN.
17. Propagowanie wiedzy o przedszkolu w środowisku lokalnym.
18. Upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o pracy placówki i umożliwianie włączania się w jego działalność.

CELE
1. Diagnozowanie umiejętności dzieci poprzez obserwację i analizę wytworów ich działalności.
2. Rozwijanie uzdolnień oraz kształtowanie umiejętności i czynności niezbędnych w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji.
3. Wdrażanie nowatorskich działań, a także określanie profilu inteligencji każdego dziecka.
4. Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców, uroczystości przedszkolnych z ich udziałem.
5. Organizowanie zajęć i zabaw uczących współpracy w grupie, odpowiedzialności i samodzielności oraz wspomagających rozwój logicznego myślenia poprzez zastosowanie różnorodnych metod pracy i nowoczesnych środków dydaktycznych.
6. Wdrażanie wychowanków w świat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych poprzez realizację planu komputerowego.
7. Uświadamianie dzieciom zagrożeń wynikających z korzystania z sieci internetowej.
8. Poznawanie zasad zdrowego stylu życia, poprzez realizacje planu zdrowotnego i wdrażanie zasad higieny osobistej i prawidłowego odżywiania.
9. Stwarzanie warunków do aktywnego spędzania czasu na powietrzu niezależnie od warunków atmosferycznych.
10. Poznawanie środowiska naturalnego i odkrywanie tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, zabaw badawczych i doświadczeń w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem ścieżki edukacyjno przyrodniczej.
11. Kształtowanie przyjaznej postawy wobec przyrody poprzez realizację planu ekologicznego i umożliwianie dzieciom działań w kącikach przyrody.
12. Wykorzystywanie naturalnych sytuacji do rozpoznawania i radzenia sobie przez dzieci z emocjami, realizacja planu "Jestem dzielny".
13. Wykorzystywanie bajek, utworów literackich w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji.
14. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu u dzieci poczucia szacunku, przywiązania do regionu.
15. Przybliżanie dzieciom wiedzy o regionie i najbliższym otoczeniu poprzez organizowanie spacerów, wycieczek, uroczystości, spotkań z ciekawymi ludźmi.
16. Umożliwianie dzieciom osłuchania się z językiem angielskim, poprzez słuchanie piosenek, wierszy, rymowanek.
17. Organizowanie zabaw umożliwiających dzieciom wzajemną komunikację.
18. Prowadzenie pracy indywidualnej, pracy grupy i pracy wspomagająco - korygującej w celu wyrównania szans edukacyjnych.
19. Systematyczna realizacja treści zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
20. Konsultacje z psychologiem z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
21. Badanie losów absolwentów za pomocą opracowanych narzędzi.
23. Informowanie rodziców o istotnych założeniach i działaniach przedszkola, prowadzenie kącika dla rodziców.
24. Aktywizowanie członków RR do przekazania informacji pozostałym rodzicom o planowanych działaniach przedszkola, wspólne rozwiązania problemów.
25. Współpraca ze środowiskiem lokalnym oraz organizowanie i udział w konkursach między przedszkolnych.
26. Dostosowanie wyposażenia sal do potrzeb rozwojowych dzieci oraz umożliwianie im swobodnego wyboru aktywności zabawowej.
27. Zachęcanie rodziców do prac na rzecz przedszkola i wzbogacanie bazy przedszkolnej.
28. Systematyczne wzbogacanie placówki w wypracowane przez nauczycielki materiały edukacyjne.
29. Realizowanie treści programów adaptacyjnych.
30. Kształtowanie cech osobowości i postaw pozwalających na pełnienie określonej roli w społeczności przedszkolnej.
31. Sprawdzanie sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym oraz systematyczne wykonywanie przeglądów technicznych budynku, kontroli przeciwpożarowych i BHP.
32. Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli oraz wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela poprzez uczestnictwo w konferencjach, kursach, warsztatach, seminariach, itp.
33. Organizowanie rad samokształceniowych na terenie placówki.
34. Dokonanie ewaluacji i analizy wyników przeprowadzonych badań oraz planowanie pracy w oparciu o otrzymane wyniki.
35. Tworzenie folderów, ulotek zawierających informacje o przedszkolu.
36. Redagowanie gazetki przedszkolnej „Teofilek” (artykuły, informacje nauczycieli).
37. Prowadzenie strony internetowej, realizacja planu współpracy z rodzicami.

DZIECKO W NASZYM PRZEDSZKOLU
1. Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces na miarę swoich możliwości.
2. Uczy się dostrzegać swoje mocne strony, ma pozytywny obraz samego siebie.
3. Jest dociekliwe poznawczo, aktywne, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania.
4. Dostrzega otaczający go świat przyrodniczy i potrzeby zdrowotne.
5. Czuje się bezpiecznie, jest pozytywnie nastawione na rozwiązywanie problemów, poznaje swoje prawa i obowiązki.
6. Zdobywa wiedze o swojej tożsamości, przynależności społecznej, najbliższym otoczeniu.
7. Uczy się dostrzegać i akceptować potrzeby innych, współpracować z nimi.
8. Osiąga dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą powodzenie w szkole.

MODEL ABSOLWENTA
1. Jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych.
2. Dobrze radzi sobie w środowisku szkolnym.
3. Umie wyrażać i kontrolować swoje emocje, radzić sobie w sytuacjach trudnych.
4. Wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, rozwija swoje uzdolnienia i zainteresowania.
5. Jest wrażliwy estetycznie, zna różne formy ekspresji.
6. Potrafi dokonać pozytywnej samooceny.
7. Przestrzega zasad bezpieczeństwa, wie ja zachować się w sytuacji zagrożenia.
8. Dba o własne zdrowie i sprawność fizyczną.Ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym, jego zasobach i ich ochronie.
9. Stosuje się do norm społecznych.
10. Jest tolerancyjny, chętnie współpracuje w zespole, ponosi odpowiedzialność za swoje działania.
11. Potrafi w racjonalny i bezpieczny sposób posługiwać się urządzeniami komputerowymi (tablica interaktywna, laptop, tablet).